onsdag 27. oktober 2010

ideutvikling

26.10.2010

I dag fikk vi en oppgave på skolen som gikk ut på at vi skulle jobbe me redesign.
I steden for å lage en dokumentasjon på ark så skulle vi blogge det vi hadde gjort hver dag, i tillegg måtte vi kommentere på 2 forskjellige blogger til noen klassen hver dag.
Vi gikk først gjennom mye informasjon om oppgaven og etter det skulle vi gå ned til sentrum i noen av butikkene for å se om vi kunne bli inspirert til noe vi kunne lage.

Jeg valgte å gå inn for Interiør siden jeg vil bli interiørkonsulent\ interiørarkitekt så det kan vær jeg lærer litt :).
Ting jeg tenkte jeg kunne redesigne :

-Sy pute me reste stoff eller noe annet jeg finner hjemme i skuffen.

-Fat son jeg enten kan lage fra bunnen av med en gjenstand, eller finne et gammelt fat å dekorere det på en eller annen måte.

- Lage et bilde av noe gammelt samle objekt eller noe (feks: serviett.)

Jeg har en del tenke arbeid forran meg så jeg får se hva det blir til.
Om det blir noe jeg har skreve her eller noe annet ,det vet jeg ikke ennå :))

 Mitt inntrykk av redesign er gjenbruk av en gammel ting som du har fra før av (eller så kan du kjøpe det på en brukt butikk) å skape noe ut av den tingen (gjøre noe nytt med den)


For eksempel så kan du sy nytt trekk til en gammel utslitt stol..

Hvorfor ikke skape litt humor?
Dette er bare en tennis ball som er klippt litt så den har fått øyer og munn.
Som gjærne kan brukes som handkle henger elller noe sånnt :)
veldig spesiellt men ekstremt stilig.

Så tenk deg litt om før du hiver klær,gamle cd plater, gamle skrin, gammelt speil osv..
Bruk fantasien, kanskje du kan få bruk for tingene alikevell ? :)

- NATALIE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar